konto

Podkładki pod sprężyny / Body Lift 

Szukasz szybkiego i taniego sposobu na poprawienie terenowej geometrii? Pomogą Ci w tym podkładki pod sprężyny. Ich montaż jest bardzo łatwy, a przy tym części te nie zmniejszają  komfortu prowadzenia samochodu na drogach utwardzonych. W naszej ofercie znajdziesz podkłady dystansowe do samochodów terenowych z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Co prawda ich montaż nie da Ci możliwości dociążenia auta i np. zakupu wyciągarki i akcesoriów, jednak spowoduje podniesienie zawieszenia i zwiększenie jego skoku. Oferujemy zarówno komplety zakładane z przodu i z tyłu auta, jak i pełne zestawy z 4 podkładkami do karoserii podniesionych o 1, 2 lub 3 cale.

Aktualnie w naszym asortymencie znajdują się podkładki pod sprężyny do następujących samochodów:

  • Opel Frontera B,

  • Suzuki Jimny,

  • Suzuki Grand Vitara,

  • Łada Lada Niva,

  • Kia Sorento,

  • Hyundai Galopper.

Sprężyny zawieszenia należą do elementów resorujących, które obok elementów tłumiących i wodzących wchodzą w skład całego układu. Sprężyny śrubowe stosowane w terenówkach różnią się przede wszystkim grubością drutów, liczbą i zagęszczeniem zwojów. Spełniają ważną rolę – dociskają koła do nawierzchni oraz utrzymują stały prześwit. Nadwozie znajduje się w takiej odległości od podłoża, że pojazd porusza się w sposób płynny, niezależnie od nierówności występujących na drodze. Dzięki podkładkom pod sprężyny elementy te zyskują m.in. dodatkową ochronę – co wpływa korzystnie na ich żywotność. Tak jak inne części zużywają się bowiem, tracą sprężystość, a gdy ulegną pęknięciu – zawieszenie przestaje działać prawidłowo.  

Czytaj więcej

 

Podkładki pod McPherson

Znajdziesz u nas również podkładki pod McPherson. Jeśli jesteś posiadaczem pojazdu wyposażonego w zawieszenie kolumnowe McPherson, w którym elementy resorujące, tłumiące i wodzące tworzą jeden podzespół – nasza oferta jest dla Ciebie. Wiesz zapewne, że poza wieloma zaletami układ zawieszenia tego typu ma również pewne wady. W przypadku terenówek mogą one dawać się we znaki ze wzmożoną siłą. Należą do nich m.in. przenoszenie na karoserię drgań i hałasu, które pochodzą z układu kierowniczego, ponadto tendencja do uszkodzeń spowodowanych najechaniem z dużą prędkością na większe nierówności terenu. Oferowane przez nas podkładki zmniejszają zużycie sprężyn i amortyzatorów. Znajdziesz u nas podkładki pod MacPherson do terenówek takich marek, jak m.in.:

  • Mitsubishi,

  • Mercedes,

  • Kia Sorento,

  • Nissan Pathfinder,

  • Land Rover Freelander.

Dzięki podkładkom pod McPherson podniesiesz zawieszenie swojej terenówki bez konieczności wymiany amortyzatorów. Oferujemy podkładki do przedniego i tylnego liftu układu zawieszenia. Obok podkładek w skład zestawu wchodzą szpilki przedłużające mocowanie McPherson oraz klej do połączeń gwintowanych. Montaż podkładek nie wymaga konieczności rozkręcania sprężyn. Wystarczy, że zdemontujesz amortyzator, nakręcisz szpilko-nakrętki na śruby mocowania jego górnej części, dopasujesz podkładkę i ponownie zamontujesz amortyzator. Co więcej, podkładki możesz także sprawnie usunąć w razie potrzeby. Przy sprzedaży samochodu zdarza się bowiem, że nowy właściciel nie jest zainteresowany podniesionym zawieszeniem.

 

Jaką rolę spełniają jeszcze podkładki pod sprężyny?

Podkładki pod sprężyny utrzymują nadwozie samochodu na odpowiedniej wysokości względem nawierzchni i redukują drgania podczas przemierzania nierównych terenów i trawersów. Zapobiegają osiadaniu nadwozia przy bardziej obciążonym pojeździe. Ponadto części te spełniają jeszcze inną, istotną funkcję. Stanowią zabezpieczenie dla sprężyn –chronią je – oddzielają od pozostałych elementów układu zawieszenia i zapobiegają nierównemu osadzaniu się w kielichach. Warto podkreślić, że do pęknięć sprężyn dochodzi najczęściej w pierwszym lub ostatnim zwoju, a więc przy punktach podparcia. Uszkodzona sprężyna nierzadko powoduje pojawienie się wyżłobienia w mocowaniu. Sprawne sprężyny wpływają także na dłuższą żywotność amortyzatorów i pozostałych elementów zawieszenia. Tym samym podkładki pod sprężyny umożliwią Ci zarówno podniesienie zawieszenia, jak i przyczynią się do jego długotrwałego, bezproblemowego działania.

 

Jak rozpoznać uszkodzenie podkładów dystansowych?

Podobnie jak sprężyny – także podkładki dystansowe tracą z czasem swoje właściwości fabryczne i ulegają uszkodzeniom. Zużyte podkłady pod sprężyny piszczą i zgrzytają w charakterystyczny sposób. Jeśli podobny dźwięk można usłyszeć z okolic układu zawieszenia w Twoim aucie, to nie zwlekaj z wymianą podkładów dystansowych. Ich uszkodzenie może doprowadzić do nienaturalnego przechylenia samochodu podczas hamowania i skręcania oraz do szybszego wyeksploatowania pozostałych części układu zawieszenia oraz układu jezdnego. Chcesz wymienić podkładki pod sprężyny? Pamiętaj, że podkładki dystansowe pod sprężyny, podobnie jak amortyzatory, wymienia się parami – z przodu oraz z tyłu. Dzięki temu unikniesz nierównomiernego zużywania się elementów zawieszenia oraz zwiększysz stabilność samochodu podczas jazdy. Skorzystaj z naszej oferty –a jeśli masz pytania lub potrzebujesz porady – skontaktuj się z nami!

 

Wybierz części, których potrzebujesz!

W naszej ofercie znajdziesz pojedyncze części do zawieszenia terenowego. Z łatwością skonfigurujesz z nich zestaw, który będzie odpowiadał Twoim aktualnym potrzebom. Dostosujesz zawieszenie do jazdy po wybojach, błotnistej, śliskiej drodze czy stromych, górskich zboczach. Jeśli nie jesteś pewny czy wybrane elementy można ze sobą łączyć, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci wybrać części oraz zestawy pasujące do Twojego auta! 


Dlaczego warto zamontować zawieszenie terenowe?

Fabryczne części montowane w autach nie są przystosowane do intensywnej eksploatacji: jazdy po lesie czy pagórkach. Jakby tego było mało, to w wielu samochodach jedynym sposobem na zwiększenie prześwitu bez ingerowania w konstrukcję podwozia jest założenie większych opon lub felg, co wcale nie poprawia znacząco komfortu jazdy. Istnieje jednak rozwiązanie – lift, który podniesie samo nadwozie albo cały układ resorowania względem ramy (nie trzeba przy tym montować większych kół). W ten sposób można szybko zwiększyć skok i nośność terenówki.
To rozwiązanie dodatkowo umożliwia również montaż większych opon oraz felg, które – zamontowane po podniesieniu zawieszenia – nie będą się obcierać o nadkola.

Pokaż mniej

  • Widok: