Regulacja Panharda
Szukasz sposobu na wzmocnienie zwieszenia podczas off-roadu? Zamontuj w aucie regulację Panharda. Część ta, montowana najczęściej na jednej z osi samochodu, ma utrzymywać oś w określonej pozycji w stosunki do nadwozia, przenosić siłę wzdłużną z pracy kół oraz tłumić drgania narażające układ zawieszenia na uszkodzenia. W naszej ofercie znajdziesz regulowane drążki Panharda wykonane ze stali nierdzewnej – odpornej na korodowanie oraz uderzenia przydrożnych kamieni. Precyzyjny gwint o średnicy 1,5 cm umożliwia podłączenie podzespoły do układy resorowania. W zależności od potrzeb można ustawić długość drążka (zakres regulacji wynosi od 0,5 do 4 cm).
Do czego służy regulacja Panharda?
Drążek Panharda to element prowadzący zawieszenia odpowiadający za prawidłową geometrię układu resorowego. Podczas pokonywania zakrętów oraz w trakcie jazdy po bezdrożach koła poddawane są ogromnym siłom bezwładności. Regulacja Panharda ma niwelować działanie tych sił, utrzymując osie samochodu w odpowiedniej pozycji i zapobiegając utracie przyczepności. Ponadto komponent ten tłumi drgania podczas jazdy. Mimo że pełni on bardzo ważną funkcję, niewiele osób tak naprawdę wie, że ten podzespół znajduje się w większości samochodów terenowych.
Uszkodzone drążki Panharda
W trakcie wizyty w warsztacie mechanicy często nie sprawdzają działania regulacji Panharda, wychodząc z założenia, że nie da się określić stanu tego elementy dopóki się on nie zepsuje. Nie jest to do końca prawda, ponieważ zużywające się drążki Panharda wydają charakterystyczny dźwięk podobny do grzechotania lub stukotania. Objaw ten nasila się podczas jazdy po nierównej nawierzchni.
Dodatkowym sygnałem świadczącym o tym, że trzeba wymienić regulację Panharda, może być kołysanie się nadwozia samochodu podczas przejeżdżania przez zakręt oraz mniejsza kontrola nad kierunkiem jazdy.